TRAININGEN

Investeren in de ontwikkeling van vaardigheden van mensen is cruciaal. Je wilt uiteraard het volledige potentieel benutten en alle mogelijke uitdagingen overwinnen. Trainen van Soft skills is de sleutel tot succes. Het bevordert zowel professionele groei als persoonlijke balans.

Communicatie afstemmen op de ander is daarbij key!

Voorbeeld 1

Stel: je hebt als doelstelling meer omzet uit de markt te halen op een adviserende manier, want je wilt een lange termijn relatie bouwen met de klant. Je bent ervan overtuigd dat je klanten helpt met je dienst of product, maar het lukt nog niet goed genoeg om klanten ervan te overtuigen. Je bent op zoek naar constructieve handvaten die helpen beter achter de daadwerkelijke wensen en financiële mogelijkheden van de klant te komen. Dan is een Verdieping in sales training aan te bevelen.

Voorbeeld 2

Stel: je wordt leidinggevende van je eigen team. Niet al je collega’s zijn daar blij mee, gaan zonder slag of stoot mee in jouw leiderschap. Dat maakt het voor jou lastig om je vroegere collega’s aan te sturen, ze aan te spreken als ze iets niet goed doen, om te gaan met weerstand, etc. De training Leidinggeven aan je team voorziet je van praktische tips en tricks.

<strong>Voorbeeld 3</strong>

Stel: je bedrijf zit in een transitie. Er worden afdelingen samengevoegd of juist uit elkaar getrokken, misschien overnames gedaan. Je merkt dat het lastig is alle neuzen dezelfde kant op te krijgen, dat er onbegrip en frictie is. Dan is een DISC training een goede eerste stap om meer wederzijds begrip en een betere samenwerking van de teams te realiseren.

Mail jouw concrete vraag, doelstelling en eventueel budget naar info@icheer.nl.   Reactie binnen 3 werkdagen. 

Download hier de flyer en mail hem naar jezelf of degene die je wilt wijzen op I Cheer.

De opbouw van een training bestaat uit vaste en variabele onderdelen. Uiteraard zijn de ervaren trainers flexibel en spelen tijdens de training ook in op de wensen van de deelnemers. Met voorbeelden uit eigen werkervaring helpen ze de link te leggen naar jullie praktijk.

Vaste onderdelen  

Inleiding

Kennismaking en introductie | Welke verwachtingen hebben de deelnemers van de training? | Welke situaties ervaren de deelnemers als ‘lastig’ of ‘moeilijk? | Persoonlijke beelden en overtuigingen bij sales en communicatie; | Belemmerende overtuiging doorbreken door zelfreflectie en bewustwording.

Algemeen

Oefeningen | Groepsdiscussies | Zelfreflectie | Opdrachten | Simulaties

Evaluatie

Wat hebben we bereikt en hoe gaan we verder? | Met welke inzichten ga jij aan de slag? | Wat vond je van de training?

OPTIONEEL EXTRA

Inzet van een acteur

Oefenen met praktijksituaties vinden deelnemers vaak spannend. De kunst is om je kwetsbaar op te durven stellen en fouten te durven maken. Als trainer zorg ik voor een veilige setting en hoor ik voornamelijk enthousiaste reacties, omdat het zo leerzaam is een lastig gesprek al eens te hebben gevoerd voordat het in de praktijk gebracht wordt. Met elkaar oefenen is een alternatief, maar minder realistisch omdat de tegenspeler de kant van de oefenaar in het achterhoofd heeft. Een acteur kan een situatie of persoon dusdanig goed neerzetten, dat het geloofwaardig overkomt.

Coaching on the job

Een intensief traject waarbij je trainer/coach je op je eigen werkplek 1 op 1 begeleidt met jouw specifieke uitdaging. We starten met een telefonische intake zodat jouw leerdoel scherp is. De trainer/coach stelt een plan op van 4-6 ochtenden/middagen met telkens ca. 2 oefenweken zodat je de verkregen tips kunt gaan toepassen. Uiteraard blijf jij in charge van wat je graag wilt leren en stelt de trainer/coach het plan bij op basis van hetgeen die signaleert of wat jij vraagt. Zo haal je alles wat jij wilt uit deze Coaching on the job.

Praktijkcoaching na de training

In drie 1 op 1 (online) sessies van een uur gaan we in op één onderdeel uit de training waar je meer diepgang wenst, meer mee wilt oefenen of wat je nóg beter onder de knie wilt krijgen voordat je het in de praktijk gaat brengen. Denk aan het perfectioneren van een feedbackgesprek, het oefenen van onderhandelingen, het afstemmen van gedrag op je gesprekspartner, etc.

Variabele onderdelen

Afhankelijk van de doelstelling worden onderwerpen gekozen. Denk aan:

Communicatie en gedrag

Communicatie algemeen | Doelgericht en helder communiceren | Inzicht in eigen gedrag en communicatievoorkeursstijl | Commerciële gedragsanalyse | Communiceren met verschillende typen klanten | De effecten van het eigen gedrag op het gedrag van een ander | Effectief en positief taalgebruik | Krachtig stemgebruik en beeldend spreken.

Sales – Soft Skills

De klik maken – hoe doe je dat? | Authenticiteit en de kracht van oprechte interesse | Geloofwaardigheid en vertrouwen; | Empathisch – projectief, hoe werkt dat? | Belangen achterhalen en begrijpen – de vraag achter de vraag herleiden | De commerciële antenne gebruiken om je klant nog beter te begrijpen | Overtuigend beargumenteren | Waarde toevoegen en aantonen | Meer kansen zien en verzilveren | Omgaan met weerstand, klachten en bezwaren.

Commercie & Klantgerichtheid

De kracht van pro-activiteit | Gesprekstructuur en het belang van voorbereiden | Pitchen | Koopmotieven ontdekken | Vraagtechnieken oefening | Diverse gesprekstechnieken oefenen | Analyseren van telefoongesprekken (indien opgenomen) | Commercieel resultaat behalen; wat is daarvoor nodig? | Oplossingsgerichtheid.

Offertes

Weerstand tegen nabellen offertes ombuigen | De rendabele offerte | Hoe vergroten we conversie van de offertes? | Weet met wie je zaken doet | Upselling.

Klantbeheer & Strategie

Soorten klanten | Gedegen keuzes maken | Acquisitie

Concrete trainingen waarmee I Cheer ervaring heeft vind je hier.

 Klik hieronder om meer te lezen over de betreffende onderwerpen.

Deelnemers die meer dan 80% van de training actief meededen ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van hun succesvolle deelname. De trainer beoordeelt of de deelnemer dit certificaat echt verdiend.